الاخبارهاشتاق الان

هاشتاق اعدام راجح حق محمود البنا فين يتصدر الترند السعودي

GGGG | موسوعة الشرق الأوسط

تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي على موقع التواصل الاجتماعي تويتر العديد من الهاشتقات والتي تقول #اعدام_راجح_حق_محمود_البنا_فين، لتصعد إلى الترند في المملكة العربية السعودية، اليوم، الخميس، السابع عشر من شهر أكتوبر، الثامن عشر من شهر صفر لعام 1441 هجرياً.

يعود هذا الهاشتاج إلى محاولة شاب يدعى محمود البنا لحماية فتاة تعرضت للتحرش من قبل شاب يدعى محمد راجح بصحبة 3 من أصدقائه، حيث قام بالدفاع عنها وتعرض للإصابة بمادة حارقة على وجهه وبعض الطعنات.

وفيما أدان المغردون قتل محمود والتعرض للفتاة في الشارع، وطالبوا بمعاقبة المتهمين في جريمة قتل محمود، نقدم لكم أبرز التغريدات التي دعت لحق محمود، وفيما يلي بعضها..

حقك راجع ي صاحبي والله حتي لو كلهم ضدك ربنا معاك وحق راجع #شهيد_الشهامة#اعدام_راجح_حق_محمود_البنا_فين pic.twitter.com/dz3RS9DhHl

— Mohamed Ashraf (@Mohamed06592056) October 16, 2019

انا عايزه اوجه رساله لأهالي الشهيد محمود البنا ربنا بيحبه جدا عشان كده وصل للمكانه العليا دي بأذن الله والناس دي كلها بتدعيله من غير ما تعرفه وانا واحده من الناس دي معرفش اكتر من اللي سمعته عنه وبدعيله علي طول وصوره كلها علي موبيلي 💙💙 #اعدام_راجح_حق_محمود_البنا_فين pic.twitter.com/NEJb3IFPVn

— Farah Hossam (@farahho12124675) October 16, 2019

اترك تعليقاً

زر الذهاب إلى الأعلى